Ute på blåis.

Idag slapp jag den värsta motvinden på vägen hem. Tjugondaknut som det är har jag börjat plocka undan julsakerna på jobbet. Julgranen blev jag tvingad att skicka ut redan förra veckan, barrade som bara den " VATTEN?" och idag var det julstjärnornas tur. Hemma har vi också städat undan det mesta. Stannade och handlade på vägen hem. Ingen större dramatik. Träffade Reidar Gröning och Birger Lundmark. Tjejerna red för Åsa på klubben vid halv fyra. Ja Amanda iaf Fanny hängde på och red för Carina.



Ross! Vem behöver fiender, med sånna vänner.:)

Själv tog jag Rossen och gick för att möta dem så även han fick komma ut lite. Och jäklar vad halt det var. Rossen bara broddad fram och jag av erfarenhet broddad bak stapplade iväg över Åsgatan som var rund som en grisrygg. Ross hade rejält bakhalt och jag hade fullt sjå att inte låta honom äta på de grästuvor som stack fram. Man vet inte, hipp happ får han kolik av gammelgräset. Tror iof att han har en kista av stål så det var nog ingen fara. Jag föreslog att vi skulle gå skottkärra, han gående på framhovarna och jag skulle skjuta på där bak, men han var inte intresserad.:) Tillslut dök tjejerna upp och det blev samma procedur åt andra hållet. En sprudlande glad Zingo mötte upp.  Nu ska jag dra ner på pingisen med några lappar. Jag tänkte sova middag men det är nog ingen ide härefter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0