Inte piggelin inte.

Är förkyld som sjutton. Måste försöka hålla mig på mattan. Lärde mig en läxa för precis ett år sen då jag stannade hemma mån-tis. Jobbade på tok för tidigt och blev sedan hemma en och en halv vecka ytterligare. Kan du inte cykla på jobbet så är du sjuk helt enkelt. Bättre att stanna hemma än att  gå till jobbet sjuk och smitta ner varenda människa. Speciellt nu när vägarna äntligen börjat frysa, bli farbara för timmerbilar och vi kan köra igång att såga för fullt igen.

Hursomhelst vi åt julbord på Grankotten i fredags tillsammans med Gällö. Himla trevligt och bra mat. Eftersom jag var på Gnarps skolans Luciatåg på fredan blev det bil till jobbet då. (Är det därför jag blev sjuk månne)Dagen före var det premiär för min nya cykelhjälm. En Bell "Tony Hawk" Hjälmen är en freestyle hjälm för BMX, skateboard och funkar nog även vid skidåkning. Ville ha en hjälm som är just mer hjälmlik, som jag får in en toppluva under, sitter bättre och skyddar nacken.

Mellan mig och Tony Hawk ska vi därimot inte dra några parareller. Tony, en farbror något yngre än mig, är en av världens genom tiderna bästa skateboardåkare. Den enda risken jag utsätter mig för per dag som kan närma sig nått han gör är att korsa E4an. Kolla på min nya hjälm här nere och njut av den rätte Tony i youtubeklippet. Håll till godo.:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0