Tjingeling alla ...

Tjingeling alla glada hemmasittare. Har just sett "Så ska det låta" framför datorn med Carina. Ungarna ockuperar TVn. Idag har jag varit på Norrfjärns IFs KM på NIF-gården. Nytt för i år var att det dök upp hela sju glada ungar för att spela. Och spelade det gjorde dom. Det blev stenhårda matcher i både pojkar 11 och 13. Grattis! David och Felix. Sen följde motionsklass och herr singel. Ove Berglin vann motionsklassen och Holma blev klubbmästare Grattis även till er. Herrdubbeln vet jag inte vem som vann ännu, då jag smet hem vid semifinalerna. Det bästa med NIF-gården är den där härligt äkta pingiskänslan som infinner sig där. Om du blundar kan du se de gamla legenderna framför dig. Undrar hur många bollar som slagits där genom åren. KM kvällen avslutas ju som sig bör med middagen på Bergegården och den valde jag att hoppa över i år så nu sitter jag och ömkar mig själv lite som Askungen.:)



En kväll på Bergegården är säker jättetråkig och dö trist eller..................HELT UNDERBAR:)
Kanske kommer snart några möss och förvandlas till hästar  eller chafförer och köra fram en gyllene vagn eller fyrhjuling och på mig kommer jag att ha en silverfärgad skoteroverall. Sen bär det av i en fart till partyt på Bergegården och kanske får jag dansa med balens prinsessa. Men pass opp. För vid 00.00 bryts förtrollningen och jag måste skynda därifrån och på väg ner från terassen kommer jag att tappa min ena guldplätterade skoterkänga. Och imorgon när jag vaknar med enorm hangover kommer det att knacka på dörren och kungen vill komma in och lukta i min andra känga.:) Ja tänk.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0