Kan jag provocera med samma objekt i 30 år? 8)

Objektet Per Gessle var på radion hos Lotta Brome idag och fyller 50 år i år. Jag har diggat Gessle sen, tja. Kom "Flickorna i TV 2 1979. Kommer i håg när jag och mina grannar gick och sjöng "Leva livet" i diket under en vägstädning 80-82. Och där, i diket alltså, tyckte mina blivande klasskamrater i klass 7B att jag skulle ha lämnat (TÖNTEN GESSLE) Sedan fortsatte jag att lyssna på Gyllene tider under hela högstadietiden till mina klasspolares förtret.

Vid återträffen 93 berättade jag för dem till leda, vem som regerade världen. Roxette nästan nötte ut MTV. Gessle var populärare än nånsin. Satt och såg Per och Marie i långkalsongerna under hela nittiotalet.

Återträffen 03 var Gessle inte mycket sämre. Undrar om det var då han "Gick och fiska" Kommer inte ihåg. De som orkade komma fick veta vem som hade bra musiksmak redan 1979.:)

Frågan är. Kommer framgångarna att hålla i sig till nästa återträff 1913 oxå.  Och vad skulle krävas av honom? Och vad skulle han hitta på.  Och skulle någon komma på klassträffen? Jag vet inte. Men jag håller tummarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0