Jag, en hopplös julromantiker.

None

Jag borde vara för gammal för julen vid det här laget. Jag borde ha förstått att tomten bara är ett påhitt. Att ingen besitter logistiken att frakta julklappar till alla värdens barn under ett dygn och en natt .  Ja jag vet.  Jag är skeptisk till att Jesus föddes i en krubba på Julaftonsnatten. Tror ju säkert att han föddes, men att använda den  här tidpunkten användes säkert bara för att rockadera bort midvinterblotet som Hadde och hans gelikar firade i Haddäng för länge sedan. 

Men vad hjälper det. Jag ser tomtar, Jag ser renar. Josef och Marior, visemän och Betlehemsstjärnor.  Jag sjunger Staffansvisan när jag vattnar hästarna, Julmusiken blir till tinitus i mina öron.  Jag ser Jesusbarn i stallets krubbor. Jag ser  vättar. Hittar flätor i hästarnas manar och ser kulor i alla granar. Och hundratals andra tecken som talar till mig. Till och med tjejerna genomskådar mig. Jag är den hopplöse julromantikern och det jag ser och upplever under juletiden trotsar allt förnuft och all logik. Jag tror på det,  jag älskar det. Hoppas det sitter i många år till. Och väck mig inte förrän vid typ, 7 Januari. Snälla.:)

En riktig God Jul och Gott Nytt År tillönskas alla Gnarsp.comare och Gnarp.orgare och alla ni andra också. Jag vill passa på att strö en stor skopa beröm över alla duktiga, produktiva bloggare som verkar på orgen. Vilken energi. Där ligger man i lä. Kul för gubbar som Nizze och mig att han någon att försöka överträffa, men då  får vi jobba ännu hårdare.

Ps. Ta det lugnt med pocenten. Låt ungarna minnas den här Julen med glädje.

None

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0