Slut på helgen.


Söndagen den 11/6 06 är snart till ända.När jag tänker på helgen som varit känns det riktigt bra.Tjejjerna har kommit ut och ridit varje dag. Fanny får mer och mer grepp om Ross.Kan säkert rida helt själv snart.Vi var lite för bråttom med det i början,med resultatet att hon blivit brallad i backen för ofta.Sånt gör ingen trygg i sadeln.Tycker nu att vi byggt upp hennes och Ross förtroende för varandra för några försiktiga försök.Jag håller tummarna.Carina har inte hittat nån sadel men vi letar vidare.Vi dvs Norrfjärns IF hade match mot IFK Gnarp i helgen.Grabbarna gjorde en helgjuten insats och fick 0-0 i Gnarpsderbyt.Sånt värmer.Vi har ett moget lag och det är himla kul när dom får till det.Nu väntar riktigt bra lag.Färila, fotbollskultur så det stänker om det, och Delsbo likaså.Bit i hop grabbar,vi har chans till poäng.Försökte hitta min gamla NIF-halsduk till drabbningen,men förgäves.Tur att jag har min Eritrianska virkade blåvita hatt i alla fall.Annars kanske Gnarp vunnit med 1-0,peppar peppar.Körde tidningar natten till söndag,städade sen på Tjärnvik.Mycket folk i rörelse i helgen nattetid både bröllop och födelsedagar.Var inte nära att köra på nån.Tur! annars kan det vara lite vanskligt när folk somnar vid postlådeställ när det är kolsvart ute.Lätt att köra på exempelvis ett huve.Usch! blotta tanken ger mig rysningar.Ska ni nödvandigtvis dricka sprit fast ni kanske är allergisk imot den.Somna inte vid ett poslådeställ.Sveriges insats i VM fotbollen.Slappna av kommer grabbarna igång så gör dom.Många bitar måste falla på plats.Och det är väll inga amatörer de möter, och dom är bara mäniskor av kött och blod.Besökte gamla Vattingen i kväll med tjejjerna.Spännande att de flyttade en hel by.Möjligen brände ryssarna ner den varje gång de hälsade på.Tjatigt i längden föstår man.Slutligen var på pingismöte i torsdags,gick bra,vi blev uppflyttad i fyran på grund av serieomläggningar.Utan att spela en match så går drömmen om fyran i uppfyllelse.Ibland slår man skallen blodig nästa gång går det av sig själft.Konstigt.
Godnatt Anders.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0