Då var det en ny helg.

Hej ! Alla.
Det har blivit fredag kväll och jag konstaterar att det var rätt länge sen jag kom till orda.
Sista veckan har varit rätt rörig.
Efter ett besök på Södra vägen fick vi bilen torpiderad.
Ingen satt i, men det har kunnat gått riktigt illa. Har under åren bland annat av ekonomiska skäl tvingats förflytta mig med diverse farkoster. Har tänkt bäst att vara försiktig så löser sig det hela.
Men det är en sak man glömmer. Hur lugnt man än tar det kan så kan du inget göra mot yttre omständigheter. Det räcker att du sitter vid ett köks bord och ska läppja kaffe koppen så kan bilen i samma ögonblick demmoleras utanför köksfönstret. Sånt är livet självt.
Resultatet är att vi just nu kör omkring i den ljuvligaste av hyr bilar en språjlans VW Passat.
Dyrt men bra. Jag tror inte ens om jag skulle nå paradiset så kan jag få ratta en sån bil.
Vi får se till veckan om gamla Tryggve lagas eller mals.
I övrigt har jag börjat läsa Mobergs sista brevet till Sverige efter att ha avverkat nybyggarna i början av veckan. Fattigdommen hade en liten annan dimension på den tiden. Men så också medelåldern.
Nä, dags att duscha innan häsovårdsnämnden knackar på.
Vi hörs Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0