Kryddväxterna

Jo kära blogg.
Det har jag glömt att berätta.
Under ett besök på webben hittade jag sidan odla.nu och på den hittade jag två satser fröer.
Den ena innehöll tio sorters kryddväxter och den andra fem sorters grönsaker.
Sagt och gjort dessa las i varukorgen till ett pris av 139 kronor inklusive frakt. Jag bekräftade köpet och prestationsångesten var ett faktum. Jag, en mäniska som hatar att rensa hade köpt femton sorters frön.
Försiktigt berättade jag för tjejjerna vad jag ämnade göra. Alla skakde på huvudet. Ett nytt dödsdömt prodjekt.
När fröerna anlände visade det sig att flera av påsarna innehöll tusentalsfrön. Små dj..... frön som knappt syndes.
Alla koppar, kukor och glass byttor plockades fram och på lon fanns påpassligt en säck mat jord från förra säsongen.
Med en kräk känsla i magen sätte sånningen igång. Fanny min trogna vapendragerska hjälpte till.
Och det var tur för fröna var microskopiskt små och Fannys flinka händer skötte jobbet perfekt.
Tre brödbackars yta såddes i olika byttor. Mulet väder har ju följt och det var inte förrän i morse som det första gröna stack upp. Lyriska börjde vi att drömma om organo, dragon och rysk gräslök.
Utskolningen kommer att bli fruktansvärd, vi blir vell ruinerad på krukor. Om det nu blir någon.

Men om det går åt skogen så får vi äta pannkaka.
Vi ses Kröpen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0